Всеукраїнське об’єднання «ЗАХИЩЕНА МЕДИЦИНА»
Допомога чекає!





Опитування
З яких питань Ви найчастіше звертаєтеся до юристів?
з ліцензування медичної практики
щодо підготовки до акредитації медичних закладів
щодо розв’язання конфліктів з пацієнтами
з інших питань
Голосувати  Результати

 

 

Оскаржувати дії посадових осіб органів контролю можна до Державної регуляторної служби

04 листопада 2016

Як відомо, 3 листопада 2016 року Верховна Рада України прийняла в цілому законопроекти, направлені на суттєве підвищення ефективності системи державного нагляду (контролю), зменшення зловживань посадових осіб органів державного нагляду (контролю) та відповідно підвищення захищеності суб’єктів господарювання. Нові нормативні акти значно посилюють повноваження Державної регулюторної служби України щодо зловживань та правопорушень з боку органів деравного контролю, зокрема МОЗ України.

«У результаті прийняття змін до законодавства усунено дублювання повноважень з реалізації державної політики у сфері державного нагляду та контролю. Тепер ці повноваження закріплено за ДРС. Тобто із скаргами на дії органів державного контролю підприємці зможуть звертатись до Державної регуляторної служби, у якої будуть повноваження щодо перевірки цих органів. Крім того, ДРС зможе складати протоколи про адміністративні правопорушення на посадових осіб державних органів у разі порушення ними законодавства з питань  державного нагляду (контролю), ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності. Це важливо для збалансування  відповідальності та можливість захисту бізнесу від свавілля контролерів», – прокоментувала нововведення Голова ДРС Ксенія Ляпіна.

Проектом Закону «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду» (реєстр. №2418а) передбачено:

  • поширення дії Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), які раніше були виведені з-під сфери його дії, а саме: на заходи контролю, які здійснюються органами державної фіскальної служби, державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, але з урахуванням особливостей встановленими спеціальними законами;
  • усунення дублювання повноважень з реалізації державної політики у сфері державного нагляду та контролю між Мінекономрозвитку та Державною регуляторною службою, закріпивши ці повноваження за ДРС, тобто із скаргами на дії органів державного нагляду (контролю) підприємці зможуть звертатись до Державної регуляторної служби, у якої якраз і будуть повноваження щодо перевірки цих органів;
  • підвищення відповідальності посадових осіб органів державного нагляду (контролю);
  • створення Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) з інформацією про всі заходи державного нагляду (контролю), до  якої підприємці будуть мати вільний доступ, що сприятиме захисту від зайвого втручання посадових осіб контролюючих органів у діяльність суб’єктів господарювання при проведенні заходів державного нагляду (контролю);
  • розміщення на офіційних веб-сайтах органів державного нагляду (контролю) нормативно-правових актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів контролю;
  • встановлення єдиного порядку стягнення адміністративно – господарських санкцій, які застосовуються органами державного нагляду (контролю) за фактами встановлених порушень;
  • розширення переліку основних принципів державного нагляду (контролю), зокрема закріплення необхідності трактування на користь підприємця норм законодавства, які допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків суб’єкта господарювання та/або повноважень органу державного нагляду (контролю), а також недопущення встановлення планових показників чи будь-якого іншого планування щодо притягнення суб’єктів господарювання до відповідальності;
  • розширення положень щодо консультативної підтримки суб’єктів господарювання органами державного нагляду (контролю), в тому числі звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, якщо вони діяли відповідно до консультації органу державного нагляду (контролю).

До того ж, Проектом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю)» (реєстр. № 2531а) передбачено внести  зміни, зокрема у Кодекс України про адміністративні правопорушення, які чітко встановлюють повноваження тільки Державної регуляторної служби щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення на посадових осіб державних органів у разі порушення ними законодавства з питань  державного нагляду (контролю), ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності, на відміну від існуючого зараз стану, коли ці повноваження віднесені до функцій Мінекономрозвитку та Державної регуляторної служби, до того ж не зовсім чітко розділені.

За матеріалами ДРС України

Комментарии (3)

Оставить комментарий

Отправить
Яндекс.Метрика